Et CRM system er svaret på alle din virksomheds interne problemer

dreamstime_l_24021466-1Der er rigtigt mange gode grunde til, at få sig et CRM system, som virksomheden bruger til al inter data. Dette system er især bevendt af sælgerafdelingen, som er dem, der skaffer kunder i butikken, og som får produktionsmaskinen til at høre, når de sørger for, at der kommer kunder i en lind strøm gennem hanen.

Netop denne sammenligning er meget kendt, og har givet navn til den kendte pipeline-model, der hjælper sælgeren med at holde overblik over et slag. Et salg kan – afhængigt af produkt og pris – have mange forskellige trin mod at den endelig er i hus. Et CRM system sætter denne pipeline styring enkel op, og giver sælgeren et meget simpelt overblik over, hvor han er i processen med HVERT ENKEL kunde. Dét er der værdi i. For udover, at CRM systemet følger sælgeren gennem processen, så gemmer den alle relevante oplysninger om kunden, som sælgeren hurtigt og enkelt kan finde frem, når han eller hun ringer eller mødes med kunden.

Disse oplysninger kan både være de kolde facts som navn, nummer, mail, virksomhed, adresse osv. Men der kan også noteres mere bløde, men nødvendige oplysninger for at opnå en god og personlig kontakt. Det kan være om vedkommende spiller fodbold eller golf, om han eller hun har børn, hvad vedkommendes partner hedder osv. osv. osv.

Denne type oplysninger kan virkelig ligegyldige for de fleste, men en sælger ved godt, at hvis kontakten er god og personlig så er der større chance for salg og mersalg.

Foruden dette meget vigtige element, der gør hverdagen lettere for virksomhedens medarbejdere, så virker CRM systemer også som kalender, der giver dig en to do liste hver dag OG det sørger for dokumenthåndtering, så du aldrig igen skal lede i lang tid efter dokumenter i skuffer og skabe.

Jeg anbefaler SkyViewCRM som jeg selv bruger.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *