Tager du kosttilskud til din træning?

Træner du også? Alle træner efterhånden, det er fedt, det er lækkert, det giver en mand-muskler-tegnet-bag-ved-300x200flot krop.

Vi er efterhånden kommet igennem nytåret, hvor mange tillægger nytårsforsæt med at tage op i fitness centret, og løfte nogle tunge vægte. Nogle vælger sågar, at give den en ekstra skalle ved, at lægge sin kost om, og tage proteinpulver som kosttilskud. Men hvad bør du især tage af kosttilskud, når du træner, og når du virkelig går op i det? Det vil jeg komme ind på i dette blogindlæg.

 

Proteinpulver

Protein er utrolig vigtigt, da det er kroppens byggesten. Når du træner nedbryder du faktisk dine muskler, hvorpå protein er god fordi den bygger dem op igen. Ved at tage protein efter en hård træning, så kan du faktisk sørger for at du er stærkere end du var, da musklen bliver nedbrudt og bygger sig selv mere op end før, så den er klar til at kunne gøre det igen. Derfor er protein et vigtigt element i enhver træning, og du kan evt. tage det som kosttilskud som pulver, barer, eller kage hvis du ikke får nok af det.

Find proteinpulver her

Kreatin

Kreatin hjælper med at øge din styrke, og din udholdenhed. Det er helt basalt et stof som findes i vores muskler. Det kan også optages fra kød, og fisk, det er godt fordi man vil være i stand til at yde mere i sin træning, da det hjælper på præsentationsevnen op i mod 5-10%. Kreatin findes både i pilleform, og pulver form. Find kreatin her

Fiskeolie

Fiskeolie er olie der bliver udvundet af fisk – primært sild, og makrel, da de er meget rige på Omega-3-fedtsyre, som er den syre man vil have udvundet fra fisken. Omega-3 er rigtig god mod hjerne-karsygdomme, men også gode til at smøre leddene når du træner. Det er et livsnødvendig fedtstof, og du bør især tage det når du træner, da du vil belaste dine led. Find fiskeolie her

 

Jeg håber at dette har givet dig indsigt i hvad du skal tage, når du træner.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *